pátek 21. listopadu 2014

Co mi přinesl první ShopCamp v Praze? Jak jsem využil získané znalosti a kontakty?

Původně jsem chtěl ihned po konferenci ShopCamp napsat report, co nového jsem se dozvěděl, ale nakonec jsem se s tím rozhodl počkat. Řekl jsem si, že tento článek napíšu až podle toho, co nového jsem zavedl nebo implementoval ve svých projektech.

ShopCamp se konal před více než měsícem, v sobotu 18. října 2014 - co mi tedy přinesl a s čím pomohl?

Jan Laštůvka - MonkeyData.cz - Nebuďte s analýzou dat 100 let za opicema


Mé poznámky z přednášky
  • 13% e-shopu analyzuje data jen 1x měsíčně
  • sledujete obrat e-shopu?
  • malý e-shop: 0-5 mil. obratu / rok, střední: 5-15 mil., velký: 15+ mil.
  • zdroje dat: e-shop, Sklik, Google AdWords, Google Analytics, Facebook, G+, Twitter, Heureka
  • zbozi.cz má být do konce roku 2014

Jan Laštůvka na ShopCampu

Jak jsme zavedli MonkeyData
Když jsem po konferenci přijel domů, hned jsem se do MonkeyData zaregistroval a vytvořil profily pro naše dva e-shopy. Napojil jsem první služby a počkal až se data načtou. Vzhledem k tomu, že jsou oba e-shopy provozované na PrestaShopu, napojení na tuto platformu jsem nezvládl sám. Potřeboval jsem, aby byly v MonkeyData dostupné informace o objednávkách, a proto jsem musel počkat, až mi kolega naprogramuje XML feed, se kterým si bude MonkeyData rozumět.

V tuto chvíli ještě s chlapama z MonkeyData řešíme nějaké drobnosti. Mimochodem, jejich zákaznický servis je úžasný a na e-maily reagují ihned a snaží se všechno vyřešit.

E-shopy provozujeme několik let, a nikdy jsme moc neřešili kolik utrácíme za marketing, a jaké jsou nejprodávanější produkty. Jediné, čemu jsme přikládali velkou váhu, bylo objednávání zboží na sklad. Párkrát do roka jsem udělal nějaké tabulky v Excelu, ale jejich vypracování bylo vždy hodně zdlouhavé, nebavilo mě a nebyl nikdo jiný, kdo by to udělal. Těším se na to, až budeme MonkeyData využívat naplno, a já budu mít potřebná data vždy bez další práce po ruce.

screen aplikace MonkeyData

Petr Pavelek - Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut


Mé poznámky z workshopu
  • má jedno slovo v sestavě výrazně vyšší výkon? udělejte pro něj samostatnou sestavu
  • Sklik neřeší cílovou stránku
  • rozdělit remarketingové seznamy: 0-7 dní, 8-14 dní, 16-30 dní
  • importér RTG podmínek, zatím na vyžádání
  • sitelinky mají vliv na CTR, určitě se vyplatí
  • co psát do sitelinků? to co je pro uživatele zajímavé
  • ze sitelinků lze odkazovat na jinou doménu, třeba i na Facebookový profil

Petr Pavelek na workshopu

Co se chystá v Skliku nového?
  • střídání inzerátů dle CPA a PNO
  • nové způsoby cílení v obsahové síti (třeba na základě témat)
  • rozšiřují partnerskou síť o zajímavé webové portály
  • vylepšené rozhraní - inline editace, hromadné náhledy atd..
  • RTG cílení na návštěvníky vizitky na Firmy.cz

Co jsem začal po workshopu lépe řešit?
Požádal jsem si o přístup k importéru RTG podmínek, a hned vymyslel několik dalších seznamů, které mi pomohly lépe zacílit remarketingové kampaně. Už dříve mi poradila Větrovka, že mám pro výkonnější klíčová slova vytvářet samostatné sestavy, takže Petr Pavelek mi to jen potvrdil. Sitelinky jsem začal řešit ihned, jak je Sklik zpřístupnil, jen se mi potvrdila má úvaha, že budou mít vliv na CTR. Novinkou byla pro mne možnost ze sitelinku odkázat na jinou doménu.

Sklik - import RTG seznamů

Balíkonoš.cz


Z Balíkonoše nikdo žádnou přednášku myslím neměl, byl pouze partnerem konference. Každopádně jsem si od nich přivezl letáček, který jsem předal kolegovi mající na starost komunikaci s dopravci. Z e-shopů balíky odesíláme Českou poštou, PPL a osobní odběry řešíme přes Zásilkovnu. Delší dobu na systém České pošty nadáváme a Balíkonoš nám tento problém vyřešil. Nejen, že je práce s aplikací příjemnější, rychlejší, ale také máme jedinou administraci, do které zadáváme veškeré objednávky. Kromě Zásilkovny, která se má v Balíkonoši brzy také objevit.


Balíkonoš.cz - home page

Pokud chcete, rád vám aplikace ukážu v praxi, stačí, když se za mnou zastavíte v CoworkingKolín.cz. Předem, ale napište nebo zavolejte, nebývám tu každý den.

Další článek v podobném duchu připravuji z konference Marketing Festival 2014, která se konala v Brně od 31.10 do 2.11.2014. Pokud se na něj těšíte, povzbuďte mne v komentářích ať je online co nejdříve :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat